4
Валентина Ковтун
(2011-10-19 0:20 AM)
Однією із найважливіших, на мій погляд, функцій моніторингу є корекційна функція, яка передбачає внесення змін під час навчального процесу на основі запропонованих за наслідками моніторингу рекомендацій; контроль – фіксування правильного виконання вироблених рекомендацій. Після проведення першої експертизи на основі аналітичного звіту психолог, (учитель, заступник) під уважним керівництвом директора навчального закладу складають рекомендації (методичного, психологічного чи комплексного характеру). Прикладом таких рекомендацій можуть слігувати пам’ятки , рекомендації для вчителів-предметників, для батьків. Важливим є вирішення питання: ким і в який спосіб буде проводитись корекція і контроль за впровадженням рекомендацій. Моніторинг вважається проведеним після підготовлення звіту про проведену роботу. На основі його обговорення, оприлюднення складається план подальшого розвитку навчального закладу. Можливим є обговорення результатів моніторингу на педагогічній раді тощо. Для точної і об’єктивної інформації про стан навчального процесу, тенденції зміни розумового розвитку учнів протягом всього часу їх навчання в школі чи за якийсь період ми постійно і регулярно відстежуємо результати навчання за підсумковими, контрольними зрізами знань учнів, за семестровими та річними оцінками, за результатами Державної підсумкової атестації випускних 9-х та 11-х класів, за даними незалежного зовнішнього оцінювання тощо. Здійснюючи моніторинг навчального процесу, ми своєчасно виявляємо будь-які проблеми життєдіяльності учнів, здійснюємо корекцію умов навчально-виховного процесу та суттєво впливаємо на кінцевий результат навчання. Для всебічного та ґрунтовного дослідження важливо здійснювати моніторинг навченості учнів, порівнюючи навчальні досягнення на внутрішньошкільному рівні та на рівні розвитку одного класу, окремих учнів, паралелі, за 2, 3, 4 роки. Лише тоді можна відстежити динаміку розвитку (позитивну чи негативну). Узагальнені результати моніторингових досліджень (у вигляді порівняльних таблиць, діаграм, графіків, супроводжених словесною характеристикою) є важливим і корисним джерелом інформації щодо досліджуваного питання, і керівництво закладу використовує їх для обґрунтування того чи іншого управлінського рішення. Ці матеріали використовуються при аналізі та плануванні роботи школи на рік, науково-методичної роботи, роботи класних колективів, роботи окремих вчителів (в міжатестаційний період), є важливою темою для обговорення на засіданнях педагогічних рад, семінарах.
|