===================================================================================================================================
Теоретичні та методичні засади реалізації нового Державного стандарту в галузі «Українська мова і література»
На сьогодні пріоритетним завданням освітнього закладу є підготовка учнів до активної життєдіяльності в умовах сьогодення, тож і процес навчання української мови підпорядковано відповідно до запитів суспільства, напрямів розвитку мовної освіти й Загальноєвропейських рекомендацій з питань стратегій і тактик формування мовної особистості.
Українська мова є не тільки об’єктом вивчення, а й засобом навчання. Саме тому в сучасних умовах є потреба переорієнтувати процес оволодіння учнями знаннями про мову й формування мовних, мовленнєвих умінь і навичок на повноцінне засвоєння всіх ліній змісту мовної освіти, визначених Державним стандартом, – мовленнєвої, мовної, соціокультурної і діяльнісної (стратегічної).
Новий Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів. При цьому особистісно зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів.
Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей.
До ключових компетентностей належить уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров’язбережувальна компетентності, а до предметних (галузевих) — комунікативна, літературна, мистецька, міжпредметна естетична, природничо-наукова і математична, проектно-технологічна та інформаційно-комунікаційна, суспільствознавча, історична і здоров’язбережувальна компетентності.
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.
Визначальною ознакою вивчення української мови за новими вимогами є зміщення акцентів на готовність учня застосовувати здобуті знання й набуті вміння й навички для розв’язання проблем, що виникають у реальному житті. Адже володіння українською мовою, уміння спілкуватися, домагатися успіхів у процесі комунікації є тими характеристиками особистості, які здебільшого визначають досягнення людини практично в усіх галузях життя, сприяють її успішній адаптації до мінливих умов сучасного світу.
Основним змістом мовної освіти стають дії, операції, які співвідносяться з проблемою, що потрібно розв’язати. Тому діяльнісний зміст освіти відбувається з акцентом на способах діяльності, уміннях і навичках, які потрібно сформувати, на досвіді діяльності, який повинен накопичуватися й усвідомлюватися учнями, і на навчальних досягненнях, які учні повинні продемонструвати.
Вимоги до освітніх результатів у програмі сформульовані в термінах предметної компетентності, які відбивають пізнавальну діяльність учнів на різних рівнях, а саме: учень називає, наводить приклади, описує тощо (початковий рівень; розпізнавання), учень розрізняє, ілюструє, називає правила, визначення тощо (середній рівень; розуміння), учень пояснює, характеризує, класифікує, використовує, робить висновки тощо (достатній рівень; уміння й навички), учень обґрунтовує, аналізує, прогнозує, встановлює зв’язки, висловлює судження, оцінює тощо (високий рівень; перенесення знань).
Зміст мовленнєвої змістової лінії відповідно до нового Державного стандарту викладається за принципом структурної систематичності, що передбачає поступове ускладнення й поглиблення мовленнєвознавчих понять і формування вмінь і навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності (аудіативних, читацьких, текстотворчих – усних і письмових), які зумовлюють систематичне й різнобічне збагачення словникового запасу й граматичної будови мовлення учнів лексико-фразеологічними, граматичними, стилістичними засобами, удосконалення мовних і мовленнєвих умінь і навичок, умінь користуватися різними лінгвістичними словниками. ...Ознайомитись, скачати повністю >>
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок української літератури в 9 класі
- Затверджую:
- Завідуюча КЗ «Районний методичний кабінет
- Царичанської районної ради»
- _____________________Полупанова Н.М.
- 19 квітня 2016 року
П Л А Н
інтернет – семінару вчителів математики
Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
- ТЕМА: Впровадження ІКТ як засобу комунікації вчителів математики
- району
- МЕТА: Ознайомлення педагогів району з досвідом впровадження ІКТ у
- навчально-виховний процес вчителями математики Царичанської
- ЗОШ І-ІІІ ст.
- Показати можливості використання ІКТ на основі міжпредметних
- зв’язків як ефективного засобу підвищення якості знань учнів.
- Дата проведення 19 квітня
Теоретична частина
- 1. Використання ІКТ на уроках математики «за» і «проти».
- Китайгора Н.Д., вчитель математики,
- Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
- 2. Технологія впровадження між предметних зв’язків засобами
- інформаційно-комунікаційних технологій.
- Жарикова Т.В., вчитель математики
- Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
- 3. Самоосвіта та підвищення якості професійного розвитку педагогів
- засобами сучасних ІК технологій.
- Гладуш С.І., вчитель математики
- Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Практична частина
1. Урок геометрії у 7 класі «Перша ознака рівності працівників»
Задачі на ознаки рівності трикутників
Китайгора Н.Д., вчитель математики,
Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
2. Інтегрований урок алгебри і біології у 10 кл. «Обчислення енергетичних
Жарикова Т.В., вчитель математики
Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Завдання практичної частини
З метою популяризації використання ІКТ на уроках математики пропонуємо презентувати свої наробки з даної теми у вигляді е-уроків та зразків електронних домашніх завдань.
Р Е К О М Е Н Д А Ц І Ї
до інтернет – семінару вчителів математики
«Впровадження ІКТ як засобу комунікації вчителів математики району»
З метою розширення інформаційного методичного супроводу та отримання ширшої самореалізації вчителів математики району, полегшення організаційної роботи та процесу оперативного спілкування рекомендуємо:
1. У повсякденній практиці використовувати у навчально-виховному процесі
інформаційно-комп’ютерні технології та забезпечувати виконання вимог
чинної нормативно-правової бази шкільної освіти.
2. Активізувати використання ресурсів всесвітньої мережі Інтернет.
3. Регулярно відвідувати сайти органів управління освітою: МОН,
КВНЗ “ Дніпропетровський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти”, департаменту освіти Дніпропетровської
облдержадміністрації, відділу освіти Царичанської райдержадміністрації,
сайти Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів та вчителів математики
Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
4. Продовжити знайомитись з теоретичними аспектами використання ІКТ
технологій, з їх моделями.
5. Ознайомитися з можливостями використання сервісів Googleі його
додатками. Створити свій власний диск у Google як сховище методичних,
дидактичних і нормативних документів.
6. Розробляти власні електронні продукти і розміщувати їх у спільноті та на
сайтах вчителів математики Царичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Затверджую:
Завідуюча КЗ «Районний методичний кабінет»
Царичанської районної ради______________Полупанова Н.М.
19 листопада 2015 р.
ПЛАН
інтернет-семінару бібліотекарів загальноосвітніх навчальних закладів Царичанського району
ТЕМА: «Взаємодія шкільної бібліотеки і педагогічного колективу у вихованні патріотизму дітей і учнівської молоді»
МЕТА: Ознайомити учасників семінару із системою роботи бібліотекаря щодо формування національної гідності, патріотизму й громадянської зрілості особистості.
Показати спільну роботу бібліотекаря та педагогічного колективу в умовах реалізації навчальної, інформаційної та виховної функції бібліотеки.
ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 19 листопада 2015 р.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: Царичанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
№ п/п |
Зміст роботи |
Відповідальний |
ТЕОРЕТИЧНИЙ МОДУЛЬ
|
||
1. |
Функції шкільної бібліотеки та їх технологічне наповнення |
Рашевська Т.В., в.о. директора школи |
2. |
Науково-методичний супровід діяльності бібліотеки як структурного підрозділу закладу в умовах реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді |
Блоха О.М., заступник директора з НВР |
3. |
Стратегії реалізації інноваційних підходів до виховання патріотизму школярів. З досвіду роботи |
Сало Т.І., бібліотекар школи |
4. |
Система взаємодії класних керівників та бібліотекаря закладу в становленні громадянської зрілості особистості |
Опенько Л.М., заступник директора з НВР |
5. |
«СЛАВЕТНІ ІМЕНА ПРИДНІПРОВ´Я» (презентація книги Є.Білоусова) ПРЕЗЕНТАЦІЯ |
Сало Т.І., бібліотекар школи |
6. |
Бібліотечний інсайт «Як залучити дітей до читання книг?» ЗАВДАННЯ 1 |
Сало Т.І., бібліотекар школи |
7. |
«Козацька спадщина» (Анотований рекомендаційний список літератури для учнів 7-9 класів). ЗАВДАННЯ 2 |
Сало Т.І., бібліотекар школи |
В.о. директора школи: Т.В. Рашевська
МАТЕРІАЛИ СЕМІНАРУ (Дивитись, скачати)
ФУНКЦІЇ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ ТА ЇХ ТЕХНОЛОГІЧНЕ НАПОВНЕННЯ. Рашевська Т.В., в.о. директора школи
Науково-методичний супровід діяльності бібліотеки як структурного підрозділу закладу в умовах реалізації. Блоха О.М., заступник директора з НВР
СТРАТЕГІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ ДО ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ. З ДОСВІДУ РОБОТИ БІБЛІОТЕКАРЯ ЦАРИЧАНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ САЛО Т.І.
Система взаємодії класних керівників та бібліотекаря закладу в становленні громадянської зрілості особистості. Опенько Л.М., заступник директора з НВР
«СЛАВЕТНІ ІМЕНА ПРИДНІПРОВ´Я» (презентація книги Є.Білоусова)
Бібліотечний інсайт: «Як залучити дітей до читання книг?» Сало Т.І., бібліотекар школи
Презентація: "Славетні імена Придніпрв'я"
За всієї різноманітності соціально-психологічних явищ головним джерелом їхнього виникнення є сфера спілкування. У спілкуванні здійснюються сприймання та розуміння людини людиною, формуються засоби комунікації, такі прояви, як імітація, навіювання, засвоєння соціальних норм, традицій.
Процес міжособистісного спілкування слугує основою і головним фактором формування соціально-психологічних явищ.
Соціально-психологічні явища виникають як відображення (пізнання, переживання та засвоєння) різних форм спілкування. Але всіх соціально-психологічних рис кожен із нас набуває передусім завдяки власному досвіду спілкування, безпосереднім контактам у соціальному оточенні Дім, друзі, родина, колеги, дозвілля створюють коло безпосереднього спілкування людини, її мікросередовище. Через мікросередовище, у безпосередньому спілкуванні людина зазнає впливу макросередовища - суспільства, його культури, моралі, соціальних норм. Цей вплив реалізується опосередковано, людина й суспільство взаємодіють у процесі міжособистісних контактів, безпосереднього спілкування та набуття індивідуального досвіду. (Читати далі, скачати) >>
=================================================================================================================================================================
-
Законодавче забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами.
-
Соціально-психологічна адаптація дітей з обмеженими можливостями.
-
Варіативність форм надання освітніх послуг дітям з порушеннями психо-фізичного розвитку.
-
Інклюзивна освіта.
-
Роль шкільного психолого-медико-педагогічного консиліуму в роботі з соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
-
Співпраця з батьками в роботі з соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами.
-
Система уроків з теми «Технологічні процеси виготовлення виробів з конструкційних матеріалів» - 6 клас ·
-
Допрофільне навчання з креслення.
План
інтернет-семінару районного МО вчителів інформатики на тему:
3. Методична скарбничка РМО вчителів інформатики. Розробка та методика використання тестів на уроках інформатики. Прохання до вчителів інформатики свої розроблені тести надсилати за адресою: tskalitva@gmail.com
4. Круглий стіл на тему: "Дидактичні проблеми викладання шкільного курсу інформатики". Повідомлення надсилайте на форум сайту http://tskalitva.at.ua або на поштову скриньку: tskalitva@gmail.com
5.Використання вільнорозповсюджувальних програм в комп'ютерному класі. (М.М. Шевченко, вчитель інформатики Михайлівської ЗОШ І-ІІІ ст.)